امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

صندوق‌های بازارگردانی در شرایط فعلی بازار می‌توانند به نقدشوندگی سهام شرکت‌ها کمک کنند تا همواره سهم در شرایطی قرار داشته باشد که خریدار و فروشنده برای آن وجود داشته باشد (مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه آرمان، عضو کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران)

 

شرکت تأمین سرمایه آرمان با هدف تأمین مالی یک صندوق بازارگردانی برای شرکت ملی مس راه اندازی کرد.

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه آرمان با اعلام این خبر به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: تأمین سرمایه آرمان به عنوان مدیر صندوق بازار گردانی مس این صندوق را برای افزایش نقد شوندگی و حمایت از سهام این شرکت با مشارکت سهامداران شرکت ملی صنایع مس تاسیس کرده است.

وی در ادامه افزود: صندوق های بازارگردانی در شرایط فعلی بازار می توانند به نقد شوندگی سهام شرکت ها کمک کنند تا همواره سهم در شرایطی قرار داشته باشد که خریدار و فروشنده برای سهم وجود داشته باشد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه درباره اهمیت صندوق های بازار گردانی گفت: صندوق بازارگردانی از جمله نیازهای اساسی بازار سرمایه است و به نظر می رسد توسعه صندوق های بازارگردانی می تواند به رفع  نگرانی های بازار برای طولانی مدت کمک کند.

وی ادامه داد: تامین سرمایه آرمان در همین راستا فعالیت های بازارگردانی خود را شروع کرده و آمادگی خودش را برای راه اندازی صندوق های بازارگردانی با مشارکت شرکت های حقوقی اعلام کرده است و حتی آمادگی دارد بخشی از منابع صندوق را تامین کند.

خواجه نصیری تصریح کرد: صندوق های بازار گردانی در بلند مدت تنها راه حفظ نقد شوندگی و تعادل بازار هستند و حداقل باید برای 30 شرکت بزرگ بورس صندوق بازارگردانی راه اندازی شود.

مدیرعامل تأمین سرمایه آرمان اظهار داشت: نهادهای مالی و تامین سرمایه ها به واسطه امکاناتی که در اختیار دارند با کمک ناشران می توانند این صندوق ها را راه اندازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: صندوق های بازارگردانی با توجه به مصوبات سازمان بورس از مزایایی چون معافیت 80 درصدی کارمزد و همچنین از لحاظ قانونی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند که این امر باعث می شود هزینه های معاملاتی و هزینه فعالیت صندوق ها به نسبت معاملات خارج از این نظام کاهش پیدا کند.

کدخبر:98631- منبع:سنا- تاریخ:15-6-95